DEN GODE OVERGANG

Gode overgange

Vi sender velkomstbrev hjem til barnet, hvor vi inviterer barnet og forældrene på besøg inden opstart.

Skal barnet starte fra dagpleje til børnehave besøger dagplejeren institutionen.

Ved overgangen fra vuggestuen til børnehaven inviteres forældrene til samtale med både vuggestue- og børnehavepersonale, hvor samarbejdet omkring barnets drøftes, og hvor kompetencehjulet er med til at dokumenterer barnets udvikling.

Barnet kommer på besøg flere gange før opstart i børnhaven, hvor relationen til de voksne og de andre børn styrkes.

Ved ca. 4½ års alderen starter barnet hos de ældste i institutionen, hvor samme procedure foretages.

Kommende forældre til skolebørn deltager i informationsmøde, hvor forventninger til opstart i skolen afklares.

Ved skolestart er der både skriftlig og mundtlig overlevering fra institution til skole, med forældrenes samtykke. Kompetencehjulet følger med barnet videre i skolen.

Børnene kommer i mini SFO pr. 1 april sammen med en kendt pædagog fra institutionen.

Her kan du læse mere om klar til læring - en forældrefolder

Forældrefolder - klar til læring

Shape Created with Sketch.